Christchurch , eindelijk in New Zaeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van jacob dijke - WaarBenJij.nu Christchurch , eindelijk in New Zaeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van jacob dijke - WaarBenJij.nu

Christchurch , eindelijk in New Zaeland

Door: Jacob

Blijf op de hoogte en volg jacob

21 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na een hel lange reis zijn we in New Zealand aangekomen. We hebben het idee dat we al weken onderweg zijn terwijl de vakantie net is begonnen. Ondertussen wel 20.000 km gereisd en ondertussen ook nog Singapore aangedaan. Dat was het eerste onderdeel van de Kiwi experience , and it was quiet an experience. . Warm als in Mombassa en alles geregeld als in Zwitserland. Haast een beetje saai. Je hoeft niet bang te zijn dat je bestolen wordt op straat. De bus komt gewoon op de afgesproken tijd en je krijgt (nog) geen diarree als je op de hoek van de straat een portie nasi besteld.Wel leuk en ook nog eens erg gezellig met Hubert en Hanneke waarmee we onze jetleg delen. Deze bestaat op dit moment op regelmatige wegzakkers door een van ons vieren bij activiteiten als eten lezen en transport. Behalve bij het fietsen waar we vanmiddag mee begonnen zijn.
Gisteravond zijn we uit Singapore vertrokken en vanmorgen om 10.30 lokal tijd in Christchurch aangekomen. De fietsen werden grondig geinspecteerd op geimporteerde zandkorrels, ja de fietsdozen werden echt open gesneden. maar gelukkig hadden we het poetswerk thuis goed uitgevoerd en mochten dus het land in. Fietsen in elkaar en gelijk de stad in.
Christchurch is na de aardbeving van 2010 en 2011 nog steeds een amputeerde stad met kale plekken waar de nieuwbouw nog niet is begonnen en leegstaande flats die nog niet zijn gesloopt.
Morgen gaan we de omgeving verkennen en later volgt meer.

• 25 Januari 2016 - 10:01

Kadêr:

super leuk om jullie te kunnen volgen, veeeeel plezier. Denk af en toe aan ons :))

Kader